Aloita vastauksen etsiminen valitsemalla yläkategoria ja sitten alakategorioita, kunnes vastaus ilmestyy alalaitaan. Jos etsimääsi vastausta ei löydy, saat lopussa mahdollisuuden ottaa yhteyttä meihin.
Kysymykseni koskee...
Etsi hakusanalla
Voit löytää helposti etsimäsi vastauksen kirjoittamalla jonkin hakusanan. Esimerkki: Haluat tietää, miten rakennus puretaan. Kirjoita hakusanaksi "purkaminen" tai "puretaan", ja näet hakusanaan täsmäävät vastaukset.
Etsi sivukartan avulla
Etsitkö mieluummin normaalin sivukartan avulla, kuten olet muillakin sivustoilla tottunut tekemään? Se onnistuu täälläkin: käytä vain Answersin sivukarttanavikaatiota vastauksien löytämiseen.
Uudessa tehtäväjärjestelmässä on monia erilaisia tehtäviä, joita voidaan tehdä läpi pelin, eikä vain sen alussa. Kullakin kylällä on omat tehtävänsä, ja itse tilillä on yleisiä tehtäviä. Kussakin tehtävässä on lukuisia eri tasoja.
Esimerkiksi, pelaajaa voidaan pyytää rakentamaan Päärakennus tasolle 1, sitten nostaa tasolle 3, sitten tasolle 7, ja niin edelleen.
Palkkiot
Palkkioita on yksinkertaistettu aikaisempaan vanhaan tehtäväjärjestelmään verrattuna. Suoritetun tehtävän palkkkio on aina tietty määrä resursseja (sama määrä kutakin resurssia kohden) ja sankarin kokemuspisteitä. Palkkion suuruus riippuu vain muutamasta muuttujasta:
Kullakin tehtävän tyypillä on oma palkkiokertoimensa
Kukin seuraava saman tyypin tehtävä antaa suuremman palkkion
Sankarin taso antaa lisäbonusta kaikkiin palkkioihin.
Tilien tehtävät ovat kylistä riippumattomia, ja koko tilin kaikkien kylien asukasluku ja kulttuuripistetuotanto lasketaan mukaan.
Tyyppi:
Tehtävät:
Asukasluku
500, 1000, 1500, 2500, 5000, 10000, 20000...
(rajoittamattomasti lisää tasoja, edellinen taso kerrotaan kahdella)
Kulttuuripisteiden tuotanto
(huomaa, että kyseessä on kulttuuripisteiden tuotanto, eikä tuotettujen kulttuuripisteiden määrä)
500, 1000, 1500, 2500, 5000, 10000, 20000...
(rajoittamattomasti lisää tasoja, edellinen taso kerrotaan kahdella)
Aloituskylä
Aloituskylän tehtävät ovat saatavilla vain ensimmäisessä kylässä, siinä josta pelaaja aloittaa pelinsä.
Rakennus / Ominaisuus
Tehtävät:
Varasto
Tasot 1, 3, 7, 12, 20
Viljasiilo
Tasot 1, 3, 7, 12, 20
Kasarmi
Tasot 1, 3, 7, 12, 20
Hevostalli
Tasot 1, 3, 7, 12, 20
Akatemia
Tasot 1, 10, 20
Seppä
Tasot 1, 10, 20
Kaupungintalo
Tasot 1, 10, 20
Työpaja
Taso 1
Päärakennus
Tasot 1, 3, 7, 12, 20
Kätkö
Tasot 1, 3, 6, 10
Tori
Tasot 1, 3, 7, 12, 20
Lähetystö
Taso 1
Muilla kuin hunneilla: Virka-asunto / Palatsi hunneilla: Virka-asunto / Palatsi / Komentokeskus
Tasot 1, 3, 7, 12, 20
Muuri
Tasot 1, 3, 7, 12, 20
Kokoontumispiste
Tasot 1, 10, 20
Saha
Tasot 1, 5
Tiilitehdas
Tasot 1, 5
Rautavalimo
Tasot 1, 5
Mylly
Tasot 1, 5
Leipomo
Tasot 1, 5
Asukasluku
50, 100, 150, 250, 350, 500, 750, 1000
Kulttuuripisteiden tuotanto
50, 100, 150, 250, 350, 500
Puunhakkaaja
Tasot 2, 4, 7, 10
Savimonttu
Tasot 2, 4, 7, 10
Viljapelto
Tasot 2, 4, 7, 10
Rautakaivos
Tasot 2, 4, 7, 10
Tasainen kasvu (Kunkin tyyppinen resurssikenttä)
Tasot 2, 4, 7, 10
Kaikki Puunhakkaajat
Tasot 2, 4, 7, 10
Kaikki Savimontut
Tasot 2, 4, 7, 10
Kaikki Rautakaivokset
Tasot 2, 4, 7, 10
Kaikki resurssikentät
Kaikki tasolle 2 (4, 7, 8, 9, 10)
Edistymisestä kertova palkki näyttää kunkin resurssikentän lukumäärän, jotka ovat saavuttaneet vaaditun tason.
Asutetut kylät
Asutettujen kylien tehtävät ilmestyvät kaikille niille kylille, jotka pelaaja asuttaa uudisraivaajillaan
Rakennus / Ominaisuus
Tehtävät:
Varasto
Tasot 1, 10, 20
Viljasiilo
Tasot 1, 10, 20
Kasarmi
Taso 1
Akatemia
Taso 1
Kaupungintalo
Tasot 1, 10, 20
Päärakennus
Tasot 1, 10, 20
Kätkö
Tasot 1, 10
Tori
Tasot 1, 10, 20
Muilla kuin hunneilla: Virka-asunto / Palatsi hunneilla: Virka-asunto / Palatsi / Komentokeskus
Tasot 1, 10, 20
Muuri
Tasot 1, 10, 20
Kokoontumispiste
Tasot 1, 10, 20
Asukasluku
50, 100, 150, 250, 350, 500, 750, 1000
Kulttuuripistetuotanto
50, 100, 150, 250, 350, 500
Yksi rakennus kutakin resurssityyppiä kohden
Tasot 2, (4, 7, 10) ainakin yksi kutakin resurssia kohden
Edistymisestä kertova palkki ei liity rakennusten tasoon, vaan niiden resurssityyppien määrään jotka ovat jo saavuttaneet tämän tason.
Vaihtoehdot ovat: 0/4, 1/4 ... 4/4.
Kaikki resurssit tasolle
Kaikki tasolle 2 (4, 7, 8, 9, 10)
Edistymisestä kertova palkki ei liity rakennusten tasoon, vaan niiden resurssityyppien määrään jotka ovat jo saavuttaneet tämän tason.
Vaihtoehdot ovat 0/18, 1/18, ... 18/18
Valloitetut kylät
Kun kylä on valloitettu, siihen liittyvät tehtävät siirtyvät seuraavalle pelaajalle sen hetkisen tilansa kanssa. Tämä tarkoittaa, että edellisen omistajan saavuttamat tasot ovat edelleen suoritettuina vaikka kylän omistaja vaihtuukin, eikä niitä voi suorittaa uudelleen. Seuraava taso on luonnollisesti uuden omistajan saavutettavissa.
On muutamia tehtäviä, listattuna alla olevassa taulukossa, jotka luodaan tai nollataan aina kun kylä valloitetaan. Niiden tila ei siirry seuraavalle omistajalle.
Valloitetun kylän tehtävät siirtyvät kylälle, kun se on valloitettu. Toisin kuin muut tehtävät, ne eivät siirry kylän valloituksen yhteydessä. Sen sijaan valloittaja saa kylälle uudelleen samat tehtävät nollasta alkaen.
Rakennus / Ominaisuus
Tehtävät:
Muilla kuin hunneilla: Virka-asunto / Palatsi hunneilla: Virka-asunto / Palatsi / Komentokeskus