Eniten haetut vastaukset
Uusimmat lisäykset
Travian Answers
Aloitetaan kysymykselläsi
Etsi vastaamalla kysymyksiin
Aloita vastauksen etsiminen valitsemalla yläkategoria ja sitten alakategorioita, kunnes vastaus ilmestyy alalaitaan. Jos etsimääsi vastausta ei löydy, saat lopussa mahdollisuuden ottaa yhteyttä meihin.
Kysymykseni koskee...
Etsi hakusanalla
Voit löytää helposti etsimäsi vastauksen kirjoittamalla jonkin hakusanan. Esimerkki: Haluat tietää, miten rakennus puretaan. Kirjoita hakusanaksi "purkaminen" tai "puretaan", ja näet hakusanaan täsmäävät vastaukset.
Etsi sivukartan avulla
Etsitkö mieluummin normaalin sivukartan avulla, kuten olet muillakin sivustoilla tottunut tekemään? Se onnistuu täälläkin: käytä vain Answersin sivukarttanavikaatiota vastauksien löytämiseen.
Special: alueet ja voittopisteet
Vuotuisissa erikoisuuksissa peli tapahtuu muinaisen Euroopan kartalla, joka on jaettu 87 alueeseen. Vuoden 2021 erikoisversiossa Tides of Conquest, voittopisteet on kytketty kyliin. Niitä voi tuhota, luoda ja valloittaa.
Alueet, asuttaminen ja hallinta
Kartalla on yhteensä 87 erillistä aluetta, joita ryhmät voivat ottaa hallintaansa ja kerätä siitä voittopisteitä. Tämän lisäksi ryhmän suurin liittouma voi aktivoida muinaisia voimia (artefakteja).
Miten voit ottaa alueen haltuusi? Ensiksi alue on avattava. Tämä tapahtuu, kun 5 suurimman liittouman yhteenlaskettu asukasluku alueella on 4 000. Muiden liittoumien, liittoumaan kuulumattomien pelaajien, lomailevien tai jäädytettyjen pelaajien sekä nataarien kylien asukaslukua ei oteta huomioon. Kun alue on avattu, se ei voi lukittua uudelleen vaikka asukasluku putoaisi alle 4 000 - mutta asukasluvun pudotessa alle 4 000:n, alue ei enää tuota voittopisteitä ja sen muinainen voima lakkaa toimintansa.
Uusien kylien asuttaminen on mahdollista vain alueille jotka on avattu, tai joiden naapurialue on avattu. Ainoa poikkeus tähän sääntöön ovat muutamat kartan keskustassa olevat alueet, joissa uudet pelaajat aloittavat pelinsä ja jossa on aina mahdollista asuttaa uusia kyliä. Kukin ryhmä aloittaa pelin eri suunnalta. Kun alue täyttyy, uudet pelaajat ilmestyvät toiselle lähistön alueelle.
Jos jokin avatulla alueella olevista ryhmistä onnistuu saamaan 50 % alueen asukasluvusta (vain alueen 5 suurimman liittouman kylät lasketaan), se alkaa ottaa aluetta haltuunsa. Tämä kestää 24 tuntia. Mikäli he pystyvät pitämään enemmistönsä, he saavat alueen haltuunsa.
Tietoja alueen asukasluvusta, ryhmästä ja 5 suurimmasta liittoumasta näytetään Tilastot > Alueet-välilehdellä, ja kaikissa alueella sijaitsevissa Lähetystöissä. Muista että tilastojen sarake "Alueellinen asukasluku" näyttää alueen suurimman liittouman asukasluvun, eikä alueen asukaslukua kokonaisuudessaan.
Tässä on kooste aluemekaniikasta:
Alueen tila |
Miten saavutetaan |
Vaikutukset |
Lukittu |
Kaikki alueet ovat alussa lukittuja. |
Niille ei voida asuttaa uusia kyliä, ellei viereinen alue ole avattu. Keskustan aloitusalueet ovat poikkeus. Lisää kyliä on myös aina mahdollista asuttaa alueelle, jossa pääkaupunkisi sijaitsee. |
Avattu |
Alueen 5 suurinta liittoumaa ovat saavuttaneet kokonaisuudessaan 4 000 asukasta alueella. |
Voidaan asuttaa tai haastaa. Ei voida lukita uudelleen. |
Haastettu |
Yhden ryhmän on saavutettava yli 50 % 5 suurimman liittouman alueellisesta asukasluvusta. |
Voi palata takaisin Avattu-tilaan, mikäli ryhmä menettää asukasenemmistönsä. |
Varmistettu |
Ryhmän on pidettävä enemmistönsä yhtäjaksoisesti 24 tunnin ajan. |
Aluetta kontrolloivan ryhmän suurimman liittouman jäsenet voivat aktivoida alueen muinaisen voiman (mikäli sellaista on), ja saada siitä voittopisteitä. |
Muinaiset voimat ja voittopisteet
Kaikki aluetta kontrolloivan ryhmän suurimman liittouman jäsenet saavat hyödyn alueen muinaisesta voimasta, mikäli alueella on sellainen. Aktivoidakseen muinaisen voiman, pelaajalla on oltava Aarrekammio tasolla 10 (pienille kylään vaikuttaville voimille) tai tasolla 20 (koko tiliin vaikuttaville voimille). Voit aktivoida voiman missä tahansa kylässä; sen ei tarvitse sijaita samalla alueella voiman kanssa.
Voit aktivoida yhden voiman kussakin kylässä, mutta vain yhtä voimaa voi käyttää koko tilin hyödyksi. Kun voima on aktivoitu, se kestää 24 tuntia, jonka jälkeen se voidaan aktivoida uudelleen mikäli alue on edelleen liittouman hallinnassa. Yksi aktivointi per päivä on ilmainen, kukin aktivointi tuon jälkeen maksaa 5 Kultaa (kylään vaikuttava voima) tai 10 Kultaa (koko tiliin vaikuttava voima).
Voima voidaan myös ottaa pois päältä seuraavissa tilanteissa:
- Jos menetät kylän, jossa se aktivoitiin
- Jos liittoumasi menettää voiman antavan alueen hallinnan
Muinaiset voimat eivät hyödyllisyydestään huolimatta ole ainoa syy alueiden hallitsemiseen. Jos haluat voittaa, ryhmäsi on kerättävä voittopisteitä. Joka päivä kun ryhmä hallitsee aluetta, se tienaa voittopisteitä. Määrä riippuu alueesta:
- Uniikki voima – 10 pistettä per päivä
- Suuri voima – 30 pistettä per päivä
- Pieni voima – 50 pistettä per päivä
- Ei voimaa – 100 tai 200 (Delphin alue) pistettä per päivä
Se ryhmä, joka on kerännyt eniten voittopisteitä pelin päättyessä, voittaa. Voittava liittouma on kyseisen ryhmän se liittouma, jolla on eniten voittopisteitä. Spesiaali kestää 180 päivää normaalinopeudella ja 80 päivää 3x-pikapalvelimella. Pelimaailmassa ei ole Maailman ihmeitä.
Alueperusteisilla palvelimilla ei enää ole Narrin artefaktia vastaavaa alueellista voimaa.
Voittopisteiden saaminen ja menettäminen
Voittopisteet on liitetty kylään, eikä niitä voi siirtää, mutta kylät voivat vaihtaa liittoumia ja siten voittopisteet voivat liikkua liittoumien välillä. Ne voidaan myös tuhota.
Liittouman vaihtaminen:
- Kun pelaaja lähtee liittoumasta, 50% hänen kyliensä voittopisteistä menetetään.
- Liittyminen liittoumaan ei vaikuta pelaajalla oleviin voittopisteisiin.
Koska liittouman voittopisteet ovat pelaajien voittopisteiden summa, kun pelaaja vaihtaa toiseen liittoumaan, hänen vanha liittoumansa menettää kaikki hänen voittopisteensä ja uusi liittouma saa niistä 50%.
Kylän valloittaminen:
Kun kylä valloitetaan samasta liittoumasta, kaikki voittopisteet pidetään kylässä ja uusi omistaja omistaa ne nyt.
- Kun joku valloittaa kylän, joka ei ole samasta liittoutumasta, 25% voittopisteistä tuhoutuu.
- Uusi omistaja saa kylän ja loput 75% voittopisteistä. Joten kylän valloittaminen toiselta liittoumalta (vaikka se olisi samassa koalitiossa) tarkoittaa, että 25% voittopisteistä menetetään.
Kylän tuhoaminen:
- Kun kylä tuhoutuu, kaikki voittopisteet tuhoutuvat.
Tilin poistaminen:
Kun pelaaja poistaa tilinsä, myös kaikki heidän voittopisteensä poistetaan. Tämä tapahtuu myös silloin, kun nataarit ottavat haltuunsa poistetun pelaajan kylän. Nataarikylissä ei ole voittopisteitä.
Yleiskuva kartasta
Yllä oleva kartta näyttää vuotuisten erityispalvelimien taistelukentän. Se on muinainen Eurooppa, jaettu alueisiin. Kartta näyttää kaikkien alueiden rajat (myös vedessä), niiden nimet, voimat ja voittopisteet. Se näyttää myös kunkin ryhmän ensimmäiset alueet.
Huomaa: tämä ei tarkoita, että ryhmittymät rajoittuvat näihin alueisiin, jos niillä alueilla ei ole tilaa uusille pelaajille, he alkavat esiintyä toisella lähellä olevalla alueella.
Olemme käyttäneet lyhyitä nimiä muinaisille voimille, tässä selitys heidän tarkoituksilleen:
· Arkkitehti - vahvemmat rakennukset
· Saappaat - nopeammat joukot
· Sekavuus - kallio + satunnainen tavoite
· Dieetti - vähemmän nälkäisiä joukkoja
· Haukansilmä - paremmat vakoojat
· Varastointi - loistava varasto ja loistavat viljasuunnitelmat
· Valmentaja - nopeampi joukkojen koulutus
Katso yksityiskohdat muinaisista voimista artefaktitehosteartikkelista. Vaikutukset ovat samat, mutta Annual Special -palvelimilla ei ole tyhjän (satunnaisen) vallan esineitä
Esimerkki 1:
Alue on avattu, mutta asukasluku putoaa alle 4 000:n
· Asukasluvun ollessa alle 4 000, ryhmä saavuttaa yli 50% alueen hallinnasta
· Valloituslaskuri käynnistyy. Alue näyttää silti viestin, ettei asukasluku ole saavuttanut 4 000.
· 4 000 asukasta saavutetaan jälleen.
· Valloituslaskuri tulee nyt näkyviin.
Esimerkki 2:
· Alue on avattu.
· Ryhmä "Keisarikunta" valloittaa alueen. Ryhmän suurin liittouma on liittouma A.
· Pelaaja B käyttää muinaista voimaa.
· Alue putoaa alle 4000 asukkaan rajan.
· Ryhmä "Keisarikunta" ja Liittouma A ei enää saa voittopisteitä alueesta, eivätkä pelaajat pysty aktivoimaan muinaista voimaa.
· Pelaajan B muinainen voima on edelleen aktiivinen - sitä ei riistetä häneltä. Mutta hän ei voi aktivoida sitä enää uudelleen voiman umpeuduttua.
· Alueen asukasluku nousee yli 4000:n
· Liittouma A alkaa jälleen saada voittopisteitä, ja muinainen voima voidaan jälleen aktivoida.