Travian Answers

Aloitetaan kysymykselläsi

Etsi vastaamalla kysymyksiin

Aloita vastauksen etsiminen valitsemalla yläkategoria ja sitten alakategorioita, kunnes vastaus ilmestyy alalaitaan. Jos etsimääsi vastausta ei löydy, saat lopussa mahdollisuuden ottaa yhteyttä meihin.

Kysymykseni koskee...

Mennäänpä tarkempiin yksityiskohtiin:

Etsi sivukartan avulla

Etsitkö mieluummin normaalin sivukartan avulla, kuten olet muillakin sivustoilla tottunut tekemään? Se onnistuu täälläkin: käytä vain Answersin sivukarttanavikaatiota vastauksien löytämiseen.

Seikkailu

Seikkailut ovat kuin tehtäväsysteemi sankarillesi. Sinun ei kuitenkaan tarvitse tehdä mitään erityisiä tehtäviä, vaan lähettää vain sankarisi kartalla määritettyyn kohteeseen. Kun hän pääsee perille, hän tutkii kohteen ja palaa sitten kotiinsa, jos selviää seikkailusta hengissä.

Seikkailut ilmestyvät satunnaisesti pääkaupungin ja kylien ympärille, joissa on sankarin kartano. Seikkailujen ilmestymiseen ei vaikuta sankarin kotikylä, tai kylä missä sankari sillä hetkellä on.

Seikkailuista aiheutuvat vahingot vaihtelevat ja kasvavat jokaisen seikkailun jälkeen hiukan. Ennen kuin olet lähettänyt sankarisi matkaan, näet seikkailun vaikeustason. “Normaalit" seikkailut ovat melko helppoja. Sankarisi vahingoittuu yleensä vain vähän, mutta myös seikkailusta ansaittu kokemus on vähäistä. "Vaikeatkaan" seikkailut eivät yleensä tapa sankaria, jonka terveys on 100 %, mutta sankari kuitenkin vahingoittuu niissä paljon enemmän. Toisaalta vaikeista seikkailuista hän ansaitsee kaksinkertaisen määrän kokemusta. Seikkailun sijainti (keidas, erämaa, nataarikylä ja niin edelleen) ei vaikuta sankarin vahingoittumiseen. Vuorella tapahtuva seikkailu on yhtä vaarallinen kuin seikkailu nataarikylässä. Voit välttää sankarin vahingoittumista kasvattamalla hänen taisteluvoimaansa. Siihen on kaksi erilaista tapaa: Useat esineet kasvattavat sankarisi taisteluvoimaa. Voit myös kasvattaa hyökkäysvoimaa lisäämällä taitopisteitä taisteluvoimaan, kun sankarisi kehittyy seuraavalle tasolle.

Saatavilla olevat seikkailut näkyvät kartalla. Sankarisi asetuksissa Seikkailu-välilehdellä on myös lista näistä seikakiluista. Sankarisi voi löytää monia erilaisia asioita seikkailuista.

  • Ei mitään (paitsi vahinkoa ja kokemusta)
  • Haarniska/ase (minkä tahansa laatuinen)
  • Varuste
  • Hopeaa
  • Resursseja
  • Joukkoja

Ensimmäisten kymmenen seikkauilun aikana löydettävistä aarteista on kysytty paljon. Kaikki löytävät melko lailla samat palkkiot ensimmäisistä seikkailuistaan. Ohessa on lista ensimmäisten 10 seikkailun palkkioista:

  • 1x ei muuta kuin kokemusta
  • 1x hevonen
  • 2x resursseja
  • 2x hopeaa
  • 1x joukkoja (3 kappaletta heimon perusyksikköjä)
  • 1x satunnainen määrä häkkejä
  • 1x Viisauden kirja
  • 1x satunnainen määrä voidetta

Palkkiot ovat aina sama – ainoastaan niiden järjestys vaihtelee. Et siis välttämättä löydä listattuja asioita siinä järjestyksessä kuin ne tässä ovat. Ensimmäisten kymmenen seikkailun jälkeen palkkiot ja löydetyt esineet ovat satunnaisia, mutta jokaisella pelaajalla on yhtä suuri todennäköisyys löytää jotain arvokasta. Tilin koko tai muutkaan tekijät eivät vaikuta asiaan.

Seikkailujen ilmestyminen

Pelin alussa saat 3 seikkailua.

Sen ohella normaalinopeuksisella serverillä:

  • päivät 0–2: 3 seikkailua päivässä
  • päivät 3–16: 2 seikkailua päivässä
  • päivät 17–63: 1.5 seikkailua päivässä
  • päivät 64 – serverin loppu: 1 seikkailu päivässä

Tämä lasketaan tilin aktivoimishetkestä, EI serverin alkamisesta. Joten ensimmäisten 24 tunnin aikana sinulla on 6 seikkailua tehtävänäsi. Uusien seikkailujen ilmaantumisaika on puolisatunnainen,  joten voi olla, että myöhemmässä vaiheessa saat 2 seikkailua yhtenä päivänä ja et yhtään toisena päivänä. Jos haluat saada päivän tehtävät tehtyä, sinun pitää säästää tämä “ylimääräinen” seikkailu seuraavalle päivälle. 

Speed-serverillä, joka toimii 3 kertaa nopeammin, saat myös uusia seikkailuja kolme kertaa nopeammin:

  • päivä 0: 9 seikkailua päivässä
  • päivät 1 - 5.6: 6 seikkailua päivässä
  • päivät 5.6 - 21: 4.5 seikkailua päivässä
  • päivät 21 - serverin loppu: 3 seikkailua päivässä

 

Esineiden tasojen päiväryhmät tavallisissa pelimaailmoissa

  • Taso 1: esineitä löytyy siihen asti, kun palvelin on kestänyt 70 päivää
  • Taso 2: kun palvelin on kestänyt 70–140 päivää
  • Taso 3: alkaen palvelimen päivästä 140

Nämä koskevat normaalinopeuksista pelimaailmaa.

2x pelimaailmassa tason 2 ja 3 esineet ilmestyvät 2 kertaa nopeammin normaalinopeuksiseen serveriin verrattuna. 3x nopeuksisella serverillä ne ilmestyvät 3 kertaa nopeammin normaalinopeuksiseen serveriin verrattuna. 

Vuosispesiaalipalvelimilla (kuten Path to Pandora)

  • Taso 1: esineitä löytyy siihen asti, kun palvelin on kestänyt 50 päivää
  • Taso 2: kun palvelin on kestänyt 50-110 päivää
  • Taso 3: alkaen palvelimen päivästä 110

Codex Victoria 2x -palvelimella

  • Taso 1: esineitä löytyy siihen asti, kun palvelin on kestänyt 25 päivää
  • Taso 2: kun palvelin on kestänyt 25-55 päivää
  • Taso 3: alkaen palvelimen päivästä 55

 


Vastasiko tämä kysymykseesi tyydyttävästi?

Kyllä   Neutraali   Ei